التسويق الالكترونى

هو التسويق عن طريق الشبكه العنكبوتيه عن طريق المواقع والمنتديات وشركات الاعلان وغيرها هو يعتبر الان من اهم واسهل وارخص انواع التسويق المعروفه .

شرح جوجل ادسنس (Google Adsense ) واسراره


السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

جوجل ادسنس !!
ما هو جوجل ادسنس ؟
Huh
الكثير منا لا يعرف ما هي جوجل ادسنس أو معلوماته ضبابية عنها للأسف، لكن الحقيقة أنها إعصار اجتاح كل المواقع على الانترنت ، و قد لا تجد موقعا يخلوا من إعلانات جوجل ادسنس فلماذا لا نستفيد من هذا الطوفان بأكبر قدر ممكن ؟
Bounce
أولا هناك نوعين Google Adsense و Google Adwords

Google Adwords تحتاجها إن كنت تريد الإعلان عن موقعك فيمكنك شراء إعلانات في نتائج بحث جوجل التي تظهر على اليسار ان كنتم تلاحظونها عند استخدامكم جوجل .


فهنا أنت الطرف المعلن لدى جوجل .
ماذا تفعل جوجل هنا ؟
Hitler
جوجل لديها الكثير من المعلنين عبر نظام Google Adwords فهل تكفي نتائج البحث في محرك بحث جوجل ؟
طبعا لا.

هناك طرف آخر مستقبل للإعلانات يسمى نظام Google Adsense وهو نظام تأخد منه من جوجل إعلانات Google Adwords لكي تضعها عندك .

ماذا ستستفيد أنت أو جوجل ؟
الكل سيكون سعيدا في النهاية ، و إليك التفاصيل :

هناك 3 أطراف في هذه العملية 1 – أنت . 2 – جوجل . 3 – المعلن .

1 – ستستفيد أنت عمولات على كل نقرة ينقرها زائر لموقعك لإعلانات جوجل .
2 – ستستفيد جوجل جزء من قيمة هذه النقرة لها دون تعب فهي هنا تلعب دور الوسيط بينك و بين المعلن فتضمن لك حقك وتضمن له إعلاناته بدون غش ( وسنرجع لنقطة الغش لأنها مهمة جدا )

3 – المعلن سيستفيد أن إعلاناته انتشرت على مساحة ضخمة من المواقع دون أن يحتاج أن يدفع غير للزائر لإعلانه فقط .

إذا فكل هنا له دور و مصلحة و الكل هنا سعيد .
هيه

لكن بصراحة لماذا يفشل الكثيرين ؟ و لماذا تحذف الكثير من الحسابات !!

في الحقيقة أن العيب ليس من جوجل ادسنس فلديها نظام قاس جدا في التعامل مع المخالفات و هو حذف الحساب بدون سابق إنذار وهنا نعود باللوم عليها، سوف اذكر هنا بعض أسباب حذف الحساب :
طبعا أهم سبب هو أن تقوم أنت بالنقر على الإعلانات التي في موقعك و طبعا لا يتم إنذارك حتى تصل إلى مبلغ الباي اوت فتجد أن في أيميلك الرسالة التي تزف لك خبر حذف حسابك.

أو أن يكون في موقعك جمل باللغة العربية أو صور أو أي شيء يحفز الزوار على النقر على إعلاناتك، طبعا و للأسف ألاحظ الكثير من المواقع التي يمتلكها عرب بهذا الأسلوب.
Drop
لا تظن نفسك قد خدعت جوجل بان استلمت أول شيك مثلا فقد يطير حسابك في أي وقت عند افتضاح أمرك .

أيضا نشر روابط موقعك في غرف الشات أو أن تعمل بها سبام و غيرها من الطرق هذه سبب أكيد لحذف حسابك . و هناك الكثير في شروط جوجل ادسنس لكن العرب لا يحبون القراءة بالذات إن كانت شروط و قوانين .

هل هذا معناه أن الربح من جوجل مستحيل و أن ربحنا سوف يلغى حسابنا !
لا
الأمر بسيط جدا، كل ما عليك هو أن تهتم أولا بمحتوى موقعك.

الزائر لم يأتي موقعك كي ترغمه على النقر على الإعلانات فلقد جاء إليك كي يستفيد بمعلومة أو بخدمة و كلما كان موقعك قيما كلما مكث وقت أكثر في موقعك و ضغط على إعلانات أكثر و أكثر ن وسوف يرجع لموقعك مرة أخرى و ربما دعى المزيد إليك. فلماذا لا نهتم بهذه النقطة مع أنها الأهم و نهتم فقط في كيفية الغش المثلى ؟

هناك عنصر مهم آخر و هو مكان وضعك للإعلان !

نعم مكان وضع الإعلان و اختيار المقاسات و غيرها من الأشياء مهم جدا جدا .
فلا تجعل موقعك كلوحة إعلانات و سطرين فقط في أسفل الصفحة يتحدث عن موضوع ما، فهذا أسلوب فاشل و نهايته إلغاء الحساب طبعا.

يجب علينا أن نهتم بمضمون الموقع أولا و أن يكون غزيرا بالمعلومات و مفيد، ثانيا أن نعرف كيف نضع هذه الإعلانات في الموقع، و نعرف كيف نجذب الزائر إلى موقعك.

إن استطعت أن تحقق هذه الشروط فانا اضمن لك النجاح إن شاء الله. بعض المواقع تربح 200-300 دولار يوميا من إعلانات جوجل ادسنس فقط فلماذا لا نكون منهم

What is Marketing Planning?

What is Marketing Planning?

Formal, Informal and Behavioral Approaches to Marketing Planning.

There is no commonly accepted definition or approach to marketing planning. This is because of a number of problems that pepper the marketing planning literature relating to the size of an organization, the market or sector in which it exists, its culture, and the human beings that work within it.
There is a huge body of research that has considered marketing planning and its models, structures and processes, theory and typologies. The only one thing that is certain is that, after considering the findings of a number of studies and as the output of many informed views, there is no common agreement on a single definition or approach to marketing planning.
After considering the marketing planning literature in depth, it was concluded that marketing planning falls into three broad categories:
  • A. Formal marketing planning
  • B. Informal Marketing Planning
  • C. Behavioral marketing planning
By considering the array of perspectives and themes on the subject of the marketing planning process, the three aforementioned categorizes develop to form a contemporary typology of the marketing planning process that subcategorizes the marketing planning process as either formal or informal, and the marketing manager as a functional role or as an individual. See the table below for a summary of marketing planning research from 1968 until 2005.
Author(s)
Date
Medium
Subject
Wensley et al
2002 ongoing
Study
The state of marketing knowledge and skills within UK organisations.
Lancaster and Waddelow
1998
Paper
Use of learning logs as a means of marketing planning in SMEs
Hooley et al
1996
Paper
Marketing Planning in Central/Eastern Europe
Greenley and Bayus
1996
Paper
Comparison of marketing planning decision making between UK and US companies
Piercy and Morgan
1994
Paper
Behavioral problems and analytical techniques in marketing plan credibility
McKee, Varadarajan and Vassar
1990
Paper
Recommended a taxonomy of marketing planning styles.
McDonald
1989
Paper
Barriers to marketing planning
Martin
1987
Paper
Human element of marketing planning systems
Carter
1985
Paper
Learning styles and learning environment of marketers (no LSI was used).
Hooley, West and Lynch
1984
Study
Market orientation (including marketing planning)
McDonald
1984
Thesis
Marketing planning in industrial companies
Piercy and Thomas
1983
Professional Magazine
Integration of long-term strategy with short-term budgets
Greenley
1983
Paper
Marketing Planning in UK Service Companies
Greenley
1982
Paper
Marketing Planning in UK Manufacturing Companies
McDonald
1982
Paper
International Marketing Planning.
Cosse and Swan
1982
Paper
Strategic Marketing Planning by Product Managers
Hopkins
1981
Paper

Stasch and Lanktree
1980
Paper
Improving Marketing Planning
Ames
1968
Paper
Marketing Planning for Industrial Products
A Summary of Marketing Planning Research (1968 - 2005) by study

SWOT Analysis Amazon

SWOT Analysis Amazon

Amazon is a profitable organization. In 2005 profits for the three months to June dipped 32% to $52m (£29.9m) from $76m in the same period in 2004. Sales jumped 26% to $1.75bn. Until recent years Amazon was experiencing large losses, due to its huge initial set up costs. The recent dip is due to promotions that have offered reduced delivery costs to consumers. This SWOT analysis is about Amazon.

Strengths.

  • Amazon is a profitable organization. In 2005 profits for the three months to June dipped 32% to $52m (£29.9m) from $76m in the same period in 2004. Sales jumped 26% to $1.75bn. Until recent years Amazon was experiencing large losses, due to its huge initial set up costs. The recent dip is due to promotions that have offered reduced delivery costs to consumers.
  • Customer Relationship Management (CRM) and Information Technology (IT) support Amazon's business strategy. The company carefully records data on customer buyer behaviour. This enables them to offer to an individual specific items, or bundles of items, based upon preferences demonstrated through purchases or items visited.
  • Amazon is a huge global brand. It is recognisable for two main reasons. It was one of the original dotcoms, and over the last decade it has developed a customer base of around 30 million people. It was an early exploiter of online technologies for e-commerce, which made it one of the first online retailers. It has built on nits early successes with books, and now has product categories that include electronics, toys and games, DIY and more.

Weaknesses.

  • As Amazon adds new categories to its business, it risks damaging its brand. Amazon is the number one retailer for books. Toy-R-Us is the number one retailers for toys and games. Imagine if Toys-R-Us began to sell books. This would confuse its consumers and endanger its brands. In the same way, many of the new categories, for example automotive, may prove to be too confusing for customers.
  • The company may at some point need to reconsider its strategy of offering free shipping to customers. It is a fair strategy since one could visit a more local retailer, and pay no costs. However, it is rumoured that shipping costs could be up to $500m, and such a high figure would undoubtedly erode profits.

Opportunities.

  • The company is now increasingly cashing in on its credentials as an online retail pioneer by selling its expertise to major store groups. For example, British retailer Marks and Spencer announced a joint venture with Amazon to sell its products and service online. Other recent collaborations have been with Target, Toys-R-Us and the NBA. Amazon's new Luxembourg-based division aims to provide tailored services to retailers as a technology service provider in Europe.
  • There are also opportunities for Amazon to build collaborations with the public sector. For example the company announced a deal with the British Library, London, in 2004. The benefit is that customers c an search for rare or antique books. The library's catalogue of published works is now on the Amazon website, meaning it has details of more than 2.5m books on the site.
  • In 2004 Amazon moved into the Chinese market, by buying china's biggest online retailer, Joyo.com . The deal was reported to be worth around $75m (£40m). Joyo.com has many similarities to its new owner, in that it retails books, movies, toys, and music at discounted prices.

Threats

  • All successful Internet businesses attract competition. Since Amazon sells the same or similar products as high street retailers and other online businesses, it may become more and more difficult to differentiate the brand from its competitors. Amazon does have it s brand. It also has a huge range of products. Otherwise, price competition could damage the business.
  • International competitors may also intrude upon Amazon as it expands. Those domestic (US-based) rivals unable to compete with Amazon in the US, may entrench overseas and compete with them on foreign fronts. Joint ventures, strategic alliances and mergers could see Amazon losing its top position in some markets.
  • The products that Amazon sells tend to be bought as gifts, especially at Christmas. This means that there is an element of seasonality to the business. However, by trading in overseas markets in different cultures such seasonality may not be enduring.

What is the marketing mix?

Marketing Mix

What is the marketing mix?

The marketing mix is probably the most famous marketing term. Its elements are the basic, tactical components of a marketing plan. Also known as the Four P's, the marketing mix elements are price, place, product, and promotion. Read on for more details on the marketing mix.
The concept is simple. Think about another common mix - a cake mix. All cakes contain eggs, milk, flour, and sugar. However, you can alter the final cake by altering the amounts of mix elements contained in it. So for a sweet cake add more sugar!
It is the same with the marketing mix. The offer you make to you customer can be altered by varying the mix elements. So for a high profile brand, increase the focus on promotion and desensitize the weight given to price. Another way to think about the marketing mix is to use the image of an artist's palette. The marketer mixes the prime colours (mix elements) in different quantities to deliver a particular final colour. Every hand painted picture is original in some way, as is every marketing mix. If you'd like to see the marketing mix applied to a real business - then take a look at our Ryanair marketing mix.
Some commentators will increase the marketing mix to the Five P's, to include people. Others will increase the mix to Seven P's, to include physical evidence (such as uniforms, facilities, or livery) and process (i.e. the whole customer experience e.g. a visit the Disney World). The term was coined by Neil H. Borden in his article The Concept of the Marketing Mix in 1965.

Price

There are many ways to price a product. Let's have a look at some of them and try to understand the best policy/strategy in various situations. Read more...

Marketing Mix Video

To watch the full Marketing Mix video please register FREE here

Place

Another element of Neil H.Borden's Marketing Mix is Place. Place is also known as channel, distribution, or intermediary. It is the mechanism through which goods and/or services are moved from the manufacturer/ service provider to the user or consumer. Read more...

Product

  • For many a product is simply the tangible, phsysical entity that they may be buying or selling. You buy a new car and that's the product - simple! Or maybe not. When you buy a car, is the product more complex than you first thought? The Three Levels of a Product . . . Read more...
  • The Product Life Cycle (PLC) is based upon the biological life cycle. For example, a seed is planted (introduction); it begins to sprout (growth); it shoots out leaves and puts down roots as it becomes an adult (maturity); after a long period as an adult the plant begins to shrink and die out (decline). Read more...
  • The Customer Life Cycle (CLC) has obvious similarities with the Product Life Cycle (PLC). However, CLC focuses upon the creation of and delivery of lifetime value to the customer i.e. looks at the products or services that customers NEED throughout their lives. Read more...

Promotion

Another one of the 4P's is promotion. This includes all of the tools available to the marketer for 'marketing communication'. As with Neil H.Borden's marketing mix, marketing communications has its own 'promotions mix.' Think of it like a cake mix, the basic ingredients are always the same. However if you vary the amounts of one of the ingredients, the final outcome is different. Read more...

Physical Evidence

Physical Evidence is the material part of a service. Strictly speaking there are no physical attributes to a service, so a consumer tends to rely on material cues. There are many examples of physical evidence, including some of the following: Read more...

People

People are the most important element of any service or experience. Services tend to be produced and consumed at the same moment, and aspects of the customer experience are altered to meet the 'individual needs' of the person consuming it. Read more...
The Marketing Mix

Process

Process is another element of the extended marketing mix, or 7P's.There are a number of perceptions of the concept of process within the business and marketing literature. Some see processes as a means to achieve an outcome, for example - to achieve a 30% market share a company implements a marketing planning process.

What is eMarketing?

eMarketing

What is eMarketing?

eMarketing is essentially part of marketing. But what is the difference between eMarketing and Internet or web marketing? What are the eMarketing tools? And how do marketers plan for eMarketing? This lesson aims to answer these questions.
So the place to begin defining eMarketing is to consider where it fits within the subject of marketing. So let's start with a definition of marketing. The American Marketing Association (AMA) definition (2004) is as follows:
Marketing is an organizational function and a set of processes for creating, communicating and delivering value to customers and for managing customer relationships in ways that benefit the organization and its stakeholders.
Therefore eMarketing by its very nature is one aspect of an organizational function and a set of processes for creating, communicating and delivering value to customers and for managing customer relationships in ways that benefit the organization and its stakeholders. As such an aspect, eMarketing has its own approaches and tools that contribute to the achievement of marketing goals and objectives.
This also helps us to differentiate between eMarketing and E-commerce, since E-Commerce is simply buying and selling online.

What is the difference between eMarketing and internet or web marketing?

There is no real difference between eMarketing and internet or web marketing. However, with the arrival of mobile technologies such as PDA's and 3G mobile phones, as well as Interactive Television, both terms tend to be stretched to include these new media technologies. On the other hand, others would see eMarketing and internet or web marketing as subtly different, for example Chaffey (below):
internet [or web] marketing is achieving marketing objectives through applying digital technologies. (Chaffey 2006)
eMarketing is achieving marketing objectives through use of electronic communications technology. (Chaffey 2006)
Whilst this distinction is wholly acceptable, it is difficult to see where the distinction lies between digital technologies and electronic communications technologies, especially with the convergence of technologies such as mobile devices.

What are the eMarketing tools?

The Internet has a number of tools to offer to the marketer.
  • A company can distribute via the Internet e.g. Amazon.com.
  • A company can use the Internet as a way of building and maintaining a customer relationship e.g. Dell.com.
  • The money collection part of a transaction could be done online e.g. electricity and telephone bills.
  • Leads can be generated by attracting potential customers to sign-up for short periods of time, before signing up for the long-term e.g. which.co.uk.
  • The Internet could be used for advertising e.g. Google Adwords.
  • Finally, the web can be used as a way of collecting direct responses e.g. as part of a voting system for a game show.

How do marketers plan for eMarketing?

There are two ways of looking at this.
  • An existing organization may embark upon some eMarketing as part of their marketing plan.
  • An organization trades solely on the Internet and so their marketing plan focuses purely on eMarketing.
The marketing plan in either case is the next step, whether focused upon eMarketing or all marketing. The next lessons focus upon a tailor-made eMarketing plan which conforms to the acronym AOSTC (from our generic marketing planning lesson).
  • A - Audit - An audit of internal strengths and weaknesses, an external opportunities and threats.
  • O - Objectives - SMART eMarketing objectives.
  • S - Strategy - eMarketing strategies.
  • T - Tactics - an eMarketing mix.
  • C - Controls - measuring the performance of our eMarketing plan.

حدد هوية عميلك الأمثل

نبدأ اليوم مع الفصل الأول من كتاب التسويق اللاصق والذي يحمل عنوان: حدد هوية عميلك الأمثل الانطباع العام لدى من بدأوا نشاطهم الخاص منذ فترة قصيرة، أن أي عميل يأتي إليهم هو هدية يجب الاحتفاء بها، وعدم التفريط فيها، هذا الانطباع ربما مرده الخوف الشديد من عدم قدوم أي عميل آخر. يمكنك أن تختار جذب عملاء يقدرون ما تقدمه لهم، وتجد عملك معهم بمثابة الشراكة بينكما، لكن قبل ذلك يجب عليك تحديد كيف يبدو العميل الأنسب لك.

الهدف من ذلك هو تعريف ووصف – ومن بعدها التركيز على – الشريحة المناسبة لك من العملاء. لا تظن الأمر غرورا أو تعاليًا على البشر، بل هو مجهود لازم للبقاء على قيد الحياة، فالعميل الذي لا يقـّدر القيمة التي توفرها له، ولا يدفع المستحق عليه في الوقت المتفق عليه، هذا العميل سيسحبك إلى أسفل، إلى الخسائر، وإن لم تعالج هذه النقطة بسرعة وحزم، فستنتهي ولديك قائمة من العملاء السيئين.
لأن كل عميل فعلي اليوم، كان بالأمس عميلا محتملا، لذا تستطيع رسم صورة العميل المناسب لك، بناء على خبرتك من التعامل مع عملائك الحاليين وكيف حصلت عليهم، وبذلك تستطيع التركيز على شريحة عملاء محتملين، جلبت لك في الماضي عملاء فعليين جيدين. أفضل نقطة بداية هي أن تنشئ ملف حسابات (اكسيل أو مماثل له) وتكتب قائمة بكل عملائك الحاليين، وتضع كل ما تعرفه من معلومات عنهم، مثل الصناعة التي هم فيها، الخدمة / المنتج الذي بعته لهم، ومقدار الربح الذي عاد عليك منهم خلال آخر 3 سنوات. ما أن تنتهي من هذه القائمة، ستبدأ تكون فكرة عامة عن العميل الأنسب الذي تبحث عنه.
ليس هذا فحسب، فإن هذه القائمة ستخبرك عن العملاء الذين يجب عليك التخلص منهم، والصناعة التي يجب عليك الابتعاد عنها لقلة العوائد منها، بل إن المؤلف يريد منا أن نجعلها قاعدة لنا: التخلص من 20% من العملاء الحاليين للشركة، العملاء الذين توقفوا عن تحقيق أرباح للشركة، العملاء الذين لا يلتزمون بما اتفقت عليه معهم. هذا التخلص له فوائد عدة، أولها أن رحيلهم عنك سيوفر لك وقتا تستثمره في استقطاب عملاء أفضل منهم، كما أن هؤلاء العملاء سيذهبون إلى منافسين لك، فيشغلونهم ويؤخرونهم ويسحبونهم إلى أسفل، ما يجعلك أنت الفائز على كل الأوجه!
أين المشكلة؟
باختصار: بدون حاجة أو مشكلة، فلن يكون لديك سوق. ولذا فما هي المشكلة التي تواجه عملائك ويحاولون حلها عبر شراء منتجك / خدمتك؟ مهما كنت تظن أنك تفهم ما تبيعه أو تقدمه، فليس هذا مربط الفرس، ما يهمنا فعلا هو المشتري – العميل، فهو الذي يحدد ما الذي تبيعه، كذلك، لا تقصر نفسك على بيع منتجات وخدمات، لا، ليس هذا ما تبيعه، أنت تبيع حلولا لمشاكل واجهت عملائك. بعدما تؤمن بذلك، فستجد أنك تبيع راحة البال، ترياق المشكلة، الحل السحري، وبعدما تبني جهودك التسويقية حول هذه النقطة، ستجد المنافع تتوالى عليك.
المكان ثم المكان ثم المكان
لبعض الأنشطة، اختيار موقع ممارسة النشاط التجاري هو نقطة تسويقية شديدة الأهمية، فبعض الشركات لا تكترث بالبيع لعميل بعيد عنها بمسافة محددة لأن البيع له لن يحقق أي ربح ملموس بسبب تكلفة الشحن، ولهذا، عليك رسم خريطة توضح عليها مواقع عملائك الحاليين، وتحدد كثافة النشاط التجاري، وبهذا ستعرف إذا كان واجب عليك تركيز التسويق والبيع أكثر في مناطق وأحياء تشهد رواجا لخدماتك، وهل من المجدي فتح معارض بيع في قلب تجمعات هؤلاء العملاء أم لا.
بعدما عرفت الحلول السحرية التي تقدمها، وعرفت أماكن تمركز عملائك، عليك أن تعرف كيف تتخذ شريحة العملاء الأنسب لك قرارات الشراء، ثم عليك تحديد أفضل الطرق للوصول إلى هؤلاء العملاء (إعلانات، مقابلات، معارض..).
عامل القيمة
لكي تحقق أرباحا، يجب أن تتمكن من بيع منتجك بهامش ربح كاف، لكن قبلها يجب أن تعرف وتحدد ما إذا كان السوق الذي تستهدفه يُظهر أي تقدير لما تبيعه له، وهل هناك أفراد مستعدون لدفع مقابل مالي لشراء ما تبيعه أم لا؟
الآن، أنت تقترب أكثر من تحديد عميلك الأنسب، لكن قبل ذلك، هل السوق الذي تعمل فيه من كبر الحجم بحيث يوفر لك فرصا للنمو وتحقيق الأرباح؟ هل يمكنك الترويج والدعاية لنشاطك لدى صناع قرارات الشراء في هذا السوق؟ هل لدى هذا السوق التقدير الكافي لما تبيعه، تقدير ينعكس في صورة أوامر شراء منك؟
مضى زمن البيع للجميع، وحل محله التركيز على شريحة بعينها من السوق، شريحة نيتش التي تحدثنا عنها سابقا، هذا التركيز سيجعلك قادرا على تركيز جهودك وبالتالي الحصول على أفضل النتائج. ليس شرطا أن يكون النيتش شريحة وحيدة، بل يمكن أن تكون أكثر من شريحة. ابحث عن أناس وصناعات وشركات تعاني من مشكلة ما، مشكلة لم يتقدم أحد بحلول لمواجهتها، وركز أنت على تقديم حلول لهذه المشكلة. حين أراد ستيف جوبز (مدير شركة ابل) تحديد الفئة المستهدفة لمنتجه الجديد آيبود، فهو قال: الناس الذين لا يريدون حمل 10 آلاف قرص موسيقي مدمج معهم أينما ذهبوا. هؤلاء الناس كانوا من محبي الموسيقى والتقنيين وغير التقنيين.
مثال على وصف العميل الأنسب:
صاحب عمل تجاري، قوامه من 5 إلى 100 موظف، ليس لديه قسم للتسويق، يقع في مدينة الرياض، بدأ نشاطه منذ أكثر من 5 سنوات، هذا النشاط ناجح لكنه لم يقم بأي جهود تسويقية في الماضي، ومع نمو تجارته بدأ يشعر بعدم قدرة نشاطه على النمو أكثر بدون تركيز على جانب التسويق. المشكلة التي يواجهها هذا العميل هو غياب التحكم المركزي في جهود التسويق الفردية، ووقوع المسؤولية النهائية للتسويق على صاحب العمل نفسه، وعدم القدرة على مواجهة المنافسين بدون خطة تسويقية واضحة ومستمرة.
بعدما تضع وصفا مماثلا، ستتضح الصورة بشدة عندك، لتنطلق بعدها تبحث عن أماكن تجمعات مثل هؤلاء العملاء، وتبحث عن أفضل الطرق للوصول إليهم، ومن ثم حل مشاكلهم.

مدونه شبابيك

القيمة المضافة – و– زيادة مبيعات برجر كينج

أعلنت سلسلة محلات برجر كينج الأمريكية عن طفرة في أرقام مبيعاتها ربع السنوية (داخل السوق الأمريكية فقط) عن الربع الرابع من 2006، قدرها 41% مقارنة بالفترة السابقة. عزت الإدارة سبب هذه الزيادة إلى الحملة الترويجية التي قامت بها، والمعتمدة على بيع ثلاث ألعاب اكس بوكس360 بسعر منافس، قدره 4 دولارات لكل لعبة (يتراوح متوسط سعر أي لعبة مماثلة ما بين 40 إلى 60 دولار)، مع الوجبة الاقتصادية في محلات ملك البرجر.
باعت محلات برجر كينج أكثر من 3.2 مليون نسخة من الألعاب الثلاثة التي وفرتها. كان البطل في كل لعبة من الثلاثة ملك البرجر، أو الشخصية الشهيرة والمميزة لمحلات برجر كينج. قامت إدارة السلسلة بشن حملة تسويقية ودعائية مكثفة، تزامناً مع هذا العرض، ركزت فيه على رخص ثمن الألعاب الثلاثة، وشخصية البطل ومغامراته الثلاثة في عالم هذه الألعاب، بشكل جعل المتلقين يقتنعون بأنهم أمام صفقة رابحة، فهواة الألعاب لن يضرهم تجربة لعبة رخيصة تريح ميزانياتهم، وسيحبذ الآباء شراء ألعاب رخيصة لأبنائهم وأحبائهم، علها تلهيهم عن طلب شراء لعبة ذات سعر معتاد وغال. ساعد على هذا الأمر أن مراجعات مواقع الألعاب العالمية لأولئك الثلاثة جاءت في معظمها إيجابية، ما ساعد على جعلها الصفقة الأربح.
لكن ما أهمية خبر مثل هذا؟

الاتجاه الجديد في التسويق هو التركيز على القيمة المضافة (Added Value) – أو بكلمات أخرى – تقديم شيء إضافي/مجاني له قيمة/فائدة مع السلعة/الخدمة المقدمة. يتعجل البعض فيقلد ما فعله الغير، دون تمعن في قابلية تحقق ذات الهدف المرجو باستخدام ذات الوسائل دون تكييفها مع أوضاعنا المحلية، هل ستنجح الدعاية لساعات اليد المطعمة بقطع الألماس في دولة فقيرة؟ لا بالطبع، لكنها قد تنجح في أخرى غنية.
قبل أن تسأل كيف أعد خطة تسويقية، حدد أولاً ما القيمة المضافة التي ستقدمها؟ كل الشركات تبيع وتوفر وتخدم، لكن بعضها يحقق مبيعات وبعضها لا. ما القيمة المضافة التي قدمتها أنت؟
لا يقف هذا الأمر عند حدود التسويق، بل تخطاه لكل شيء، أنت تبحث عن عمل، ما القيمة المضافة التي تتوفر فيك، فتجعل من يبحث عن موظفين يختارك؟ أنت تبحث عن الترويج لسلعة تبيعها أو خدمة تقدمها، ما القيمة المضافة التي تقدمها؟ أنت تروج لموقع، ما الميزة التي تتميز بها عن غيرك؟
رغم أن المقال ينبه لأهمية القيمة المضافة، لكن ذلك لا يعني أن توفر القيمة المضافة وحده يكفي، بل يستتبعه الدعاية لها والتسويق الجيد، وهذه قصة أخرى.
والآن، دعني أسألك يا زائري العزيز: ما القيمة المضافة التي تقدمها أنت، في أي مجال، في أي اتجاه، شاركنا الكلمة والرأي…
———————————————————
تحديث::
تساءل الكثيرون عن ماذا أقصد بكلمة القيمة، ولأشرح ذلك، دعوني أبدأ بمعنى الكلمة في معاجمنا العربية، المحيط ثم الغني:
القِيمَةُ :[ قوم]:- الشّيْءِ: ثمنه الذي يعادله؛ بلغت قيمة الجهاز الإلكترونيّ مبلغاً كبيراً.- الإنسانِ: قَدْرُه؛ هو ذو قيمة كبيرة/ هو إنسان لا قيمة له.- من الإنسان: قامته ج قِيَمٌ/ فائض القيمة، في الاقتصاد هو الربح المضاف إلى كلفة الإنتاج لسلعةٍ ما، أو هو بوجه عام زيادة قيمة السلعة أو الدخل لسبب خارج عن السلعة أو الدخل ذاته.
قِيمَةٌ – ج: قِيَمٌ. [ق و م]. (النَّوْعُ مِنْ قَامَ). 1.”لِلْعَمَلِ قِيمَةٌ لاَ تُقَدَّرُ” : شَأْنٌ رَفِيعٌ، مَكَانَةٌ مُهِمَّةٌ.    “قِيمَةُ كُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُ”. (علي بن أبي طالب)  “لاَ قِيمَةَ لَهُ”. 2.”إِنْتَاجٌ ذُو قِيمَةٍ” : ثَمِينٌ. 
تكمن المشكلة في حقيقة ملخصها أننا – كمتحدثين بالعربية – نتلقى العلم عن الغرب، وعليه يتعين علينا الالتزام بمنهج واحد في الترجمة والنقل.
ما أشرحه لكم بالأمثال، هو موجز لباب اسمه Added Value ويتعين علي ترجمته حرفياً، حتى يكون لدينا مرجعاً ثابتاً نتقابل عنده، فلو استخدمت ترجمة أخرى، لدخلت في مخاصمات مع حملة الشهادات، واتقاءً لإضاعة الوقت، رأيت أنه من الأفضل تجنت الفرقة والخلاف.
ما كنت أقصده من كلمة القيمة هو المقابل، المردود، البضاعة المشتراة، العائد، النتيجة، …
عندما تقدم محلات بيع السندوتشات بعض قطع المخلل بشكل مجاني، فهذه قيمة مضافة، فأنت لم تدفع ثمناً، بل حصلت عليه نتيجة شراء بعض الأطعمة، ولم لم تتوفر هذه الإضافات، لربما أكملت عملية الشراء…
عندما ترفق مجلة ما قرص سي دي مجاناً معها، فهذه قيمة مضافة.
عندما تذهب لمحطة وقود، فتجد العامل ينظف زجاج سيارتك مجانًا.
عندما يسمح محل ما لك بإعادة ما اشتريته منه بدون إبدائك لأي أسباب.
عندما تشتري خط هاتف موبايل، فتجد معه حزمة خدمات ورصيد مكالمات إضافي.
أرجو أن أكون قد أوضحت!
المصدر مودنه شبابيك

كيف تقيس قدرة فكرة مشروع على النجاح

تقرأ قصص الناجحين والعصاميين، فتقرر أن تنتقل من القراءة للتنفيذ بنفسك – تبحث عن فكرة مشروع ما، تقتنع بها وتشرع في تنفيذها، ولأن التجارة مكسب وخسارة، فقد لا ينجح مشروعك، ولأن النفس تميل للرثاء، فلربما شرعت تشك في كل ما قرأت، وتكون خسارتك الكبرى ساعتها هي ثقتك بنفسك. لمحاولة علاج ذلك، دعني أعرض عليك طريقة تفكير الكاتب نورم بروديسكي والتي عرضها في كتابه The Knack والذي تحدثت عنه سابقا في أكثر من موضع.

كين شاب عصامي أمريكي، اتصل بالكاتب طالبا منه المشورة، فهو كان مدينا لمطبعة بمبلغ 25 ألف دولار أمريكي، سدادا لكتب طبعها وظن قدرته على بيعها كلها. كان الكتاب المطبوع عبارة عن دليل تجاري لكل أصحاب المطاعم في مدينة نيويورك الأمريكية، وكان يشرح كيف يمكن استخراج تصاريح لافتتاح مطعم هناك وأفضل مصادر شراء مستلزمات المطبخ ولوازم المطاعم وغير ذلك. فكرة التربح التي اعتمد عليها كين كانت بنسبة صغيرة من بيع الإعلانات داخل هذا الدليل، وبنسبة كبيرة من بيع الدليل ذاته.
كانت المشكلة الأولى أن كين لم يبع سوى 1500 من إجمالي عدد الكتب التي طبعها وهي 10 آلاف كتاب، وأما المشكلة الثانية فهي أنه بمرور الوقت تقادم هذا الدليل وقلت جدوى شرائه. بلا مال وتطارده الديون ويطارده مخزون من 8500 كتاب عليه تصريفها سريعا، كان على كين أيضا البدء في جمع المعلومات لإصدارة السنة التالية من الدليل إذا كان يريد البقاء في هذا المجال. لكن وحتى إن فعل، فمن أين سيأتي بالمال اللازم للطباعة؟ هذا في حال لم تقاضيه المطبعة لعدم سداده ديون الطبعة الأولى!
يرى مؤلف الكتاب أن ما وقع فيه كين سببه التفاؤل المفرط في نجاح مشروع ما، لكن التفاؤل وحده ليس كافيا للنجاح، يحتاج لأن تدعمه بالأرقام والإحصائيات، والقراءة الصحيحة لقدراتك وقدرات السوق الذي تعمل فيه، وأن تنقيه من العواطف الجياشة. لم يسأل كين الأسئلة الصحيحة كذلك، فهو ظن قدرته على بيع 10 آلاف نسخة من كتابه، دون حساب الحساب.
دليل مطبوع مثل هذا سيكون صالحا للبيع في أول 4 شهور من السنة، أو 120 يوما لبيع كل الكمية. كذلك، يعمل 12 ألف مطعم في مدينة نيويورك، ولو افترضنا نجاح كين في تحقيق نسبة بيع قدرها 5% لهذه المطاعم، أي أنه سيبيع فقط 600 نسخة من كتابه لهذه المطاعم. الكمية الباقية سيكون عليه بيعها بنفسه لمشترين محتملين. لو افترضنا أن كين سيعمل 10 ساعات يوميا لبيع كتابه، فسيكون عليه أن يبيع 10 كتب في الساعة الواحدة، أو كتاب كل 6 دقائق، وهذه نسبة يصعب (أو الأدق يستحيل) تحقيقها في عالم الواقع. (طريقة الحساب كالتالي: 10 ساعات عمل يوميا تعادل 100 كتاب مباع في اليوم الواحد، مع 25 يوم عمل في الشهر تعني 2500 كتابا مباعا، في أربعة أشهر تصبح الكمية المباعة 10 آلاف كتاب).
سأل المؤلف بطلنا كين، هل استشرت خبيرا في هذا المجال قبل شروعك في تنفيذه؟ رد عليه، نعم، استشرت المحاسب الذي أعمل معه ولقد قدم لي خطة عمل لا غبار عليها. طبعا من الظلم إلقاء اللوم على المحاسب، فهو رجل يعمل مع الأرقام، ووظيفته أن تتساوى الكفتان لا أكثر. الطريف أن كين كان يعرف رجلا يعمل في المجال ذاته لكنه لم يفكر في استشارته، وحين فعل، عرف منه أنه يبيع 7 آلاف نسخة من دليل تجاري مماثل ينشره، وأن هذا الرقم توصل إليه بعد 10 سنوات من العمل في هذا المجال.
ختام القصة أن كين اتفق مع المطبعة على سداد دينه بالتقسيط، بعدما شرح لهم المأزق الذي وقع فيه، وقبلت المطبعة ذلك إعجابا من إدارتها بمصداقية كين، الذي بدأ يطلب المشورة من رجال يعملون في المجال ذاته، وأما المحاسب فأوكل له كين النشاط الذي يناسبه، الفواتير والضرائب.
حين تفكر في مشروع ما، وقبل أن تقفز قفزة الثقة، استشر أناسا يعملون في المجال ذاته، خاصة ممن تلمس فيهم الصدق وحب النصيحة الصادقة لوجه الله.
[الصورة من موقع فليكر]

22قانونا في التسويق – الجزء الثالث

– قانون المدى البعيد
تتراكم آثار الجهود التسويقية مع الزمن، وتحتاج لفترة زمنية طويلة حتى تظهر آثارها الحقيقية

  • عادة ما تكون النتائج بعيدة المدى العكس تماما لتلك النتائج قصيرة المدى
  • هناك دراسات تؤكد على أن تخفيضات الأسعار (مثل حسومات نهاية الموسم) علمت المشترين ألا يشتروا بالسعر العادي (حيث الربح الكبير) انتظارا لموسم التخفيضات (حيث الربح الضئيل)
  • العروض الترويجية مثل المخدرات، تنشيك في المدى القصير، وتدمرك في المدى البعيد، إذ يجب عليك الاستمرار في إجراء هذه العروض حتى تستمر وتيرة المبيعات
يلفت هذا القانون الانتباه إلى حقيقة غائبة عن الكثيرين، وهي أن النتائج طويلة المدى للجهود التسويقية (التي تحتاج زمنا طويلا حتى تظهر) قد تكون سلبية، في حين أن النتائج قصيرة المدى تكون إيجابية.

12 – قانون الامتداد
هناك ضغوط كثيرة تدفع نحو خلق منتجات جديدة تستفيد من نجاح المنتج الحالي، لا ترضخ لها

  • لا تأخذ اسم منتج وتضعه على منتج آخر
  • ركز بقوة على منتج وحيد يحقق لك أرباحا وفيرة
  • لا تضغط على أرباحك بتحملك لمنتجات أخرى خاسرة
  • عندما تحاول توفير كل شيء لكل الناس، فستنتهي في بحر عميق من المشاكل، فتوفير كل شيء يعادل عدم توفير أي شيء
ضرب المؤلفان مثلا على قانونهما هذا بشركة مايكروسوفت، والتي كانت في تاريخ نشر الكتاب (1993) تنشر منتجات عديدة تحت اسمها، مثل مايكروسوفت ويندوز، ومايكروسوفت وورد، ومايكروسوفت اكسيل … وتوقعوا لها الخسارة والفشل.
نعم ، لا زالت مايكروسوفت قائمة لليوم، لكن ألا تلاحظون توقف مايكروسوفت عن الدعاية لاسمها، وتركيزها على الدعاية لنظامها ويندوز، وحزمتها أوفيس، وتقليلها من أسماء المنتجات التي تروج لها؟ أرى أن مايكروسوفت استطاعت الالتفاف حول هذا القانون كعادتها!
مثال آخر:
حين طرحت نوكيا هاتف الألعاب N-Gage ظن البعض أنه قرار صائب، وأن نوكيا ستنافس سوني ونينتندو ومايكروسوفت. النتيجة؟ خسرت نوكيا الطائل من الأموال، لأنها دخلت سباقا لا ريادة لها فيه، فهي شركة تطور عتاد إلكتروني، في حين أن صناعة ألعاب الفيديو تعتمد على تصميم الألعاب الناجحة، حيث لا ريادة لنوكيا أو حتى خبرة.
13 – قانون التضحية
عليك أن تضحي بشيء، لتحصل على شيء

  • هناك أشياء ثلاثة تضحي بها:
    أ‌- عدد المنتجات
    لتنجح، عليك تقليل عدد المنتجات الخاسرة والمنتجات التي لا تعطي مؤشرات إيجابية على إمكانية زيادة ربحيتها في المستقبل
    ب‌- السوق المستهدف
    ت‌- الاختيار الثابت
    أفضل سبيل للحفاظ على موقع ثابت في السوق هو تغيير هذا الموقع، حتى تصل لأفضل نتائج
    لا تحاول إتباع كل انحرافات السوق، فستنتهي بك الحال بعيدا عن جادة الطريق
سيتعين عليك في بعض الأحيان أن ترفض صفقات رابحة ومغرية، من أجل التركيز على منتجك وتطويره وتحسينه. قبولك كل العروض المقدمة لك سيؤثر سلبا على جودة ما تبيعه، مثل أن تنشغل ببيع برنامج ما، فتتوقف أو تهمل تطوير هذا البرنامج وحل مشاكله.
14 – قانون الصفات
لكل صفة ما، هناك صفة مضادة وفعالة

  • يجب أن يكون لديك فكرة أو صفة خاصة بك، لتركز جهودك عليها
  • استول على صفة مختلفة، وروج بقوة لقيمتها، مما يزيد من مبيعاتك
إذا استحوذت شركة ما على مقولة ما، وكانت هذه المقولة صفة لمنتجها، فستجد صفة أخرى، تعادل قوة تلك للمنافس، تركز عليها جهودك التسويقية، حتى تقلل من تأثير تلك الأولى.
نعم، هذا القانون تحوير بسيط للقانون التاسع: قانون التضاد ، كما أني لا أظنه منطبقا في عالمنا اليوم، لكن يجب الإلمام به رغم كل شيء.
رابط قراءة الكتاب الكامل على موقع سكريبد.

What is eMarketing and how is it better than traditional marketing?

Marketing has pretty much been around forever in one form or another. Since the day when humans first started trading whatever it was that they first traded, marketing was there. Marketing was the stories they used to convince other humans to trade. Humans have come a long way since then, (Well, we like to think we have) and marketing has too.
The methods of marketing have changed and improved, and we've become a lot more efficient at telling our stories and getting our marketing messages out there. eMarketing is the product of the meeting between modern communication technologies and the age-old marketing principles that humans have always applied.
That said, the specifics are reasonably complex and are best handled piece by piece. So we’ve decided to break it all down and tackle the parts one at a time. This week we’ll be looking at the "what" and "why" of eMarketing, outlining the benefits and pointing out how it differs from traditional marketing methods.
By the end of the series we're pretty sure you'll have everything you need to tell better marketing stories.

What is eMarketing?

Very simply put, eMarketing or electronic marketing refers to the application of marketing principles and techniques via electronic media and more specifically the Internet. The terms eMarketing, Internet marketing and online marketing, are frequently interchanged, and can often be considered synonymous.
eMarketing is the process of marketing a brand using the Internet. It includes both direct response marketing and indirect marketing elements and uses a range of technologies to help connect businesses to their customers.
By such a definition, eMarketing encompasses all the activities a business conducts via the worldwide web with the aim of attracting new business, retaining current business and developing its brand identity.

Why is it important?

When implemented correctly, the return on investment (ROI) from eMarketing can far exceed that of traditional marketing strategies.
Whether you're a "bricks and mortar" business or a concern operating purely online, the Internet is a force that cannot be ignored. It can be a means to reach literally millions of people every year. It's at the forefront of a redefinition of way businesses interact with their customers.

47 Find Related Keywords

Keywords are one of the most important things to get right when you are marketing online, and in this post I’ll be sharing a free and very simple to implement technique for finding good keywords.
At the moment I’m planning a new affiliate marketing site and I decided to do something different when I was trying to find related keywords to the main keywords I was targeting.
What I did was use an online thesuarus to find lateral keywords. For example when I was looking at some buyer keywords in this niche, I came across the word “purchase” when I typed “buy” into the thesuarus tool.
Now I know that is not exactly ground breaking stuff there, but the fact is that I wasn’t thinking about the word “purchase” and when I checked the search volume for “purchase XZY”, XZY being the product name, I was pleasantly surprized to see a decent search volume and virtually no SEO competition at all.
That’s when I realized how cool this free thesuarus tool can be, because it can help you find related keywords to you main keywords that you might not have ever thought about or that they Google keyword tool didn’t provide.
The advantage of finding these lateral keywords, is that often less people have considered them and you can find little openings with less competition, which we all know is a good thing.
Any market where the keywords can be interchanged with other lateral keywords, which are essentially other keywords that mean the same thing, are good ones.
When I see a market that has a large variety in the keywords I love it, because there are so many combinations when it comes to the keywords, and often this can also mean that you can find keywords phrases that have less SEO competition.
Another example of interesting keyword phrases that I discovered with help from the thesaurus tool, which again I wouldn’t have thought about that are in the laptop market, magnifying-glass-keywordswere:
Highest Rated Laptops = 480 exact match searches and easy SEO competition
The thesaurus also provides antonyms, and I saw “worst” when I was looking for the word “best” and then I looked for “worst laptops” and it had some, not much, search volume and again easy SEO.
That’s it for this quick updates folks, until next time, bye for now!

Don't Get Ripped Off

For the most part, affiliate programs are a nice, easy way to make money online. However, like many other online opportunities, you need to be on the lookout for scams. Internet scams are all over the place, as they are increasing in popularity. Unfortunately, there are also scammers who are using affiliate programs as fronts. Although it is hard to associate good news with internet scams, there is good news. That good news is that there are ways to make sure that you join an affiliate program, make sales, and actually get paid for those sales.

As previously mentioned, a large number of scammers are starting to use affiliate programs as fronts for their scams. These scams can take on a number of different sizes, shapes, and styles. One of the most popular affiliate program scams involves affiliate programs that do not pay. These programs are selling real, legitimate products. The only problem is that many of these affiliate programs do not pay. Essentially, you end up doing a bunch of work for nothing. Another common affiliate program scam involves selling a product that doesn’t even exist. Not only will you not get paid for your hard work, but you will also be participating in a scam that involves ripping off consumers, by taking their money without giving them what they paid for.

As it was mentioned above, there are a number of different ways that you can prevent yourself from joining an affiliate program that doesn’t pay. One of those ways involves choosing a well-known affiliate program. If you need assistance choosing an affiliate program, you can seek it online. There are a large number of online websites that give accurate and updated information on a wide variety of affiliate programs. There are also programs, which are regularly referred to as affiliate directories. These directories are actually in charge of running a company’s affiliate program. Many of these programs, which include LinkShare, come highly rated and recommend, as do the affiliate programs they have listed in their directories.

In conjunction with researching an affiliate program, you can also research the product that is being sold. A large number of customers write product reviews. Many of these product reviews, which can be both positive and negative, can be found online. You will also want to check out websites that are known as scam websites. Scam websites allow internet users, just like you, to post ways that they have been scammed and by whom. You can find information on poor quality products, individuals, companies, and even affiliate programs that are not considered legitimate. When researching an affiliate program or even a product, it is important to remember that nothing and no one is perfect. While it isn’t uncommon to find one or two negative reviews, you need to be cautious of numerous negative reviews.

Since it is relatively easy to avoid an affiliate program scam, you are advised to do so. If anything appears out of the ordinary or if you suspicions are raised, you are advised to use your common sense. In the long run, you will be glad with your decision to do so. Not only can avoiding an affiliate program scam ensure that you get paid, but it will also help you save your own reputation. The last thing you want to be associated with is an affiliate program that doesn’t deliver the products that they promise. In fact, your name or your company’s name could literally be drudged through the mud. While you may think that this won’t have a long lasting impact, it might just, especially if you plan on selling your own products in the near future. Even if your products are quality products, many consumers might remember you as the person who scammed them before.

Although it is relatively easy to spot an affiliate program scam, there are a few that might “fall threw the cracks.” If you later determine that you are involved in an affiliate program scam, or even just a program that is selling poor quality products, you are advised to get out as soon as possible. Severing your ties will help to ensure you get paid, as well as build a good name for yourself.

The Top 10 List of the Best Affiliate Networks

First, if you're new to affiliate marketing, some preliminary explanations may prove helpful in your quest for becoming a part-time or full-time affiliate marketer.

preliminary explanations may prove helpful in your quest for becoming a part-time or full-time affiliate marketer.

What is Affiliate Marketing?

Affiliate marketing is quite simple to explain: you promote and market a product or company in return for a commission if a sale or lead is made from your marketing efforts. With online affiliate marketing you simply place your affiliate ID embedded links on your web pages and if a customer clicks
your link and proceeds to that designated company's site and makes a purchase or signs up for a service, you earn a commission.

Affiliate marketing, if done right, can prove to be a very lucrative venture. Commissions can run anywhere from a few pennies to thousands of dollars for just one click or sale. Professional marketers develop affiliate relationships with hundreds of companies and build sites to promote these companies and products.

Needless to say, the advent of the Internet has been a golden opportunity for affiliate marketers to really expand their promotions and marketing. As more as more customers choose to buy online, advertising and purchases keep increasing at a maddening pace.

To accommodate all this online ecommerce we have seen the birth of large affiliate networks, operated by large corporations. Make no mistake, affiliate marketing is big business, accounting for billions in sales and commissions.

What is an Affiliate Network?

An affiliate network is a third party facilitator which brings affiliates and companies together. It connects Advertisers (companies with products or services to sell) together with Publishers (those who display and promote these products or services) so they can do business. The affiliate network does all the tracking, accounting and payment of commissions.

The following Top 10 list of the best Affiliate Networks is compiled by an actual full-time affiliate marketer who has worked these programs for over five years. This list is subjective and based on first-hand experience. It should be seen in this light and every marketer probably will have a different list or have these in a different picking order depending on the type and nature of their marketing.

But this list of the 10 Best Affiliate Networks will give you a general rundown on these affiliate networks and how they operate.


1. Commission Junction (www.cj.com)

Now owned by ValueClick, Commission Junction was one of the first affiliate networks. It is also one of the most important with many of the Top Fortune 500 companies listed here.

CJ is an international network with excellent stats and tracking (some of the best you will find), along with regular monthly payments makes this the obvious first choice for anyone wishing to try affiliate marketing.
For those new or old at affiliate marketing, CJ also holds regular seminars and training sessions.

Most merchants offer pay-per-lead or pay-per-sale, one of the best features is the performance bonuses and incentives. As most experienced marketers will know, selling 50k to 100k each month for merchants will bring in the big incentives or bonuses.

Commissions run as high as 50% but most are in 3% to 15% range. You have the option of direct deposit for your payments. One major plus, CJ will tell you which merchants
and ads are earning the most revenue for affiliates so you can easily choose which merchants are worth promoting.

2. ClickBank (www.clickbank.com)

ClickBank is another professional affiliate network with
excellent stats and tracking. Easy to use and pays every two weeks.

ClickBank is slightly different from the other networks in that it deals mainly with digital download products. The commissions from ClickBank are usually much higher than the other networks, around 40% to 50% or more.

ClickBank has over 10,000 products but keep in mind, info-marketing products will have stiff competition from all the savvy and well established Internet marketers promoting these same products. Consider youself warned!

The most successful marketing tactic here is to first dominate your targeted niche with your blogs and sites, then find affiliate products to match your content or niche subject matter, whether it be gardening equipment, gaming laptops or Mediterranean cruises!.


3. LinkShare (www.linkshare.com)

LinkShare is another excellent affiliate network. It is one of the oldest affiliate networks on the web. LinkShare was recently acquired by the Japanese Portal Rakuten, with a price tag of $425 million.

Very good stats and reporting with their Synergy Analytics system. Many Top Fortune 500 companies are presented here so you will no trouble finding products and services to romote.
LinkShare pays commissions as they receive them from merchants - monthly checks.



4. Affiliate Window (www.affiliatewindow.com)

Affiliate Window is an UK based affiliate network which offers top brand companies and good commission rates. Pays once a month and has excellent stats.

Savvy affiliate marketers know promoting in other countries can be much easier than promoting in the American market place. Mainly because these other countries haven't become saturated with online marketers, little competition means more sales.


5. Amazon (www.amazon.com)


Amazon is another excellent affiliate network to join if you want to sell products from your site or blog. Amazon has excellent stats and the links are very easy to create and place on your web pages.

You also have the option of creating your own store with Amazon aStores. Amazon also now has context link ads and Widgets!

Commission rates are somewhat lower than the other networks but making sales thru Amazon is much, much easier. You will make more sales mainly because Amazon is a well known and trusted online company. Amazon now pays monthly.


6. Shareasale (www.shareasale.com)

Shareasale is yet another easy system to work with good stats and simple to create links. With 1,700+ merchants to choose from, Shareasale is another good affiliate network to promote.

The control panel is easy to use and the reporting is very good. Usually pays the month following your sales.


7. Google (www.google.com/adsense/)

Many won't think of Google as an Affiliate network but it does run affiliate products thru its Adsense program. Very few products but like everything from Google it is professionally run and top caliber all the way.

Please note, top marketers know affiliate links/products on their content pages will return 10 times what Google Adsense will give them. However, these marketers will also know using Google Adsense on less targeted pages throughout your sites or blogs will give you a healthy return.

Besides receiving that monthly check from a multi-billion dollar company like Google will put a smile on your face every time.


8. LinkConnector (www.linkconnector.com)

LinkConnector is a relatively new affiliate network which launched in 2004. It has Pay Per Click, Pay Per Sale and Pay Per Lead. Good stats and reporting. Worth checking out for their different types of new affiliate technology such as Direct Linking which passes pagerank along to the merchant's site.


9. CPA Empire (www.cpaempire.com)

Great CPA (Cost Per Action) network especially if you do a lot of email marketing and promotions. Geared towards acquiring leads and sign-ups but does offer other merchants as well. Good stats and reporting.


10. Independents

Individual affiliate deals with different companies which may or may not be listed with the major networks above. Your independent affiliate deals will be some of your most lucrative since you can sometimes work out separate private commission rates and bonuses. Aim for residual income here. Don't ignore this aspect of affiliate marketing as it will pay the highest dividends.

Keep in mind, all the above affiliate networks are iddlemen,
they come between you and the merchant you're promoting. For affiliates with a proven track record, who have shown they can deliver the customers and sales, a private deal cutting out the middleman/fees can prove very beneficial for both parties. If you're fortunate enough to become known as a super affiliate, these private deals will become more common and more profitable.

Professional affiliate marketers use all of the above networks to create multiple income streams from their marketing efforts. In the process, they build a healthy monthly income for themselves and their families. There is no reason why you can't do the same.

The author is a full-time online marketer who has numerous websites, including two sites on Internet marketing. For the latest and most effective web marketing tools try: Internet Marketing Tools

5 Things You Must Have to Succeed in Affiliate Marketing

The idea of being mere passengers on a ship meant to sail to the farthest points does not appeal to people who like to put their destiny into their own hands. They have the desire of maneuvering the ships themselves, of being able to be the ones to take it anywhere they want to. Being aboard a ship on its way to a particularly great destination is something each and every one of them dreams of, and the knowledge that they have the capacity to steer it themselves is what makes them actually want to.

Perhaps this is the reason why more and more people are succumbing to one of the most popular businesses around – affiliate marketing. It is because in this business, there are no bosses to order the employees around. There are no deadlines to meet and no clutter of work do to. One only needs to be equipped with the tools needed to succeed in a business such as this, and he is bound to get what his heart ultimately desires.

Just what are the things needed to be able to succeed in affiliate marketing? What must one have within himself to be able to do well in this industry? There is a lot of competition involved in affiliate marketing, and to be able to rise above the norm, one must be equipped with just the right stuff necessary to propel him forward. There are five things one must ultimately possess if he wants to achieve the glory he is yearning for in this business, and these five things are a must for him to possess to be able to stand out among the rest.

The very first quality one must possess if he wants to try his hand in affiliate marketing is the willingness to learn and be trained. Treading through unfamiliar territory is scary stuff if one is not properly equipped, and he might get lost amidst a jungle of the unknown. Learning the tricks of the trade is also an important aspect of the game, and one’s willingness to know it all will give him far better advantages in the business than he could ever imagine.

The second quality one must possess is the willingness to invest time and effort even if direct results do not seem at all apparent. Although several months may pass without good news, it is important for one who has his foot in the industry to hold on and wait. It is this quality which would save him from giving up after investing a lot of himself in the business.

The third quality one must possess is self-determination. If one wants to conquer the affiliate marketing world, he must have the ability to push himself ahead. Never having to say die is a quality each and every affiliate marketer should possess, and the ability to motivate oneself into scaling greater heights is an ability which would actually take an affiliate marketer there.

The fourth quality one must possess is discipline. If one knows how to teach himself to work everyday with all the energy he can muster, then he is close to achieving what he has set his heart to having in the first place.

The fifth and last quality one must possess is optimism. Negative attitudes and hearsays should not discourage an affiliate marketer from pursuing what he has to in order to make life better for himself and for everyone concerned. Neither should anyone influence his attitude toward the business, because once in it, it is a must for him to be the captain of his ship and the master of his soul.

The ingredients to success in a business such as affiliate marketing are diverse and manifold, but the most important thing one needs to be able to make it big lies in himself alone. It is he who has the capacity to do everything to be able to realize his prospects, and the desire which fuels his heart in doing so is the gasoline which should keep the engine going.

Affiliate marketing is all about putting one’s fate into his own hands. The right attitude is the key to being able to steer one’s ship into that part of the ocean where a certain kind of serenity can be found, one that permeates the atmosphere as the ship sails calmly on.

Strategic Brand Development Brochure

    Strategic Brand Development Brochure

With declining markets combined with the commoditization of products and services, there is compelling need for Strategic Branding. Strategic branding provides the single-minded focus to make the tactics of branding work best—from breakthrough advertising to great graphic design. The best way to hold customers and attract new ones is to ensure you have a unique value proposition that is both rationally and emotionally different.  In this workshop you will learn how to use Strategic Branding to create a meaningful, differentiated approach for your brand, including practical tools and methods you can use back at your office.

Your brand has the potential to be a powerful source of sustained competitive advantage. But changing consumer needs, in declining markets, emerging technologies and competition are making it more difficult than ever to create a brand that is meaningfully differentiated in the mind of the consumer in declining markets. And undifferentiated brands are proven to underperform financially. But differentiation is not the only thing that matters. Once you determine the source of differentiation then you have to deliver. Strong brand platforms walk the talk by delivering their point of difference through all facets of the brand experience. Using cases, exercises and best practices, you will learn how to create a meaningful, differentiated brand as well as how to fully deliver a brand experience capable of driving revenue and profit growth.
YOU WILL LEARN HOW TO:
  • Uncover “White Space” opportunities—unmet needs overlooked by the competition
  • Develop the right proposition that fits your brand and your company
  • Create meaningful differentiation for new ways to grow your brand for difficult times 
  • Evaluate specific marketing tools to deliver real brand value
  • Develop features, tactics and other support that delivers on the Brand experience
WHO SHOULD ATTEND?
Anyone involved in developing the strategic direction of a product/service or company brand: CMO, vice president, senior managers responsible for strategic brand development. Marketing services executives in advertising, graphic design and digital media would benefit from this program.

Cancellation PolicyCancellations received 4 weeks prior to the event will receive a refund of fees minus $150 cancellation fee. Cancellations received within 4 weeks of the event will receive a refund of fees minus $300. There will be no cancellations on or after the start date of the training

Customer Behavior Insights Brochure


Does your organization have multiple disparate sources of internal and external data about your customers, sales and campaigns?  What if you could merge these data sources together with common office productivity tools, begin with simple rules for customer segmentation and customer lifetime value estimates, and present these insights rapidly in simple yet effective dashboards?  Would this revolutionize your marketing programs and the ability of your teams to make smarter tactical and strategic decisions?

This course is interactive and hands-on, using the case study approach.  It will show you a simple yet solid path to obtain hidden value from your data, including the ability to combine key datasets, efficiently analyze data using simple tables and graphs, and develop simple yet compelling dashboards that address tactical business needs and communicate ongoing results.  Most importantly, all of this work can be updated with new data and changing conditions to manage ongoing needs in your marketing program.
You will need to bring a laptop with free evaluation or full versions of Excel (2007 or 2010), Microsoft Access (2007 or 2010), and Tableau 6.0 installed.
Although we focus on these tools, the techniques and concepts are applicable to any standard data feed, analysis tool or database in your workplace.  Sample data sources that will be used in class exercises include in-house campaign data, Google Analytics, online sales data, online advertising data and offline transactional sources. 
Learning Objectives
·    Apply several techniques to consolidate disparate data
     sources
 during hands-on exercises
·    Review common data quality issues and techniques to identify
     and mitigate them 
·    Learn how to create simple rules to categorize customers into
     meaningful segments
·    Apply an easy-to-understand model to transactional, behavioral
     and demographic customer data to create customer lifetime value
     estimates
·    Explore more sophisticated approaches to identifying customers
     by segment and assigning lifetime value estimates
·    Learn simple graph and dashboard design principles for better
     understanding of your data
·    Hands-on development of simple visual analytic views for a
     business dashboard aligned around key program objectives
·    Understand how simple visual analytics and dashboards can
     empower program owners to quickly comprehend program
     success and make simple course corrections to meet objectives
Who Should Attend?
Anyone who is involved in online or e-mail analytics, including business analysts, research managers, program owners, product managers, and whoever wants hands-on experience in using simple methods to better understand customer behavior across a variety of marketing channels.
This class is interactive and hands-on, using your laptop with Microsoft Excel (2007 or 2010), Microsoft Access (2007 or 2010) and Tableau 6.0 Desktop.  Although we focus on these tools, the techniques and concepts are applicable to any standard data feed, analysis tool or database in your workplace.

You must bring your own laptop with
Excel 2007 or 2010,
Access 2007 or 2010 and
Tableau 6.0 installed. 
All of these products are available in evaluation format for trials of at least two weeks from the vendors. If you are using the evaluation versions, please don’t activate them until 7 days before the course to ensure you have continued access for the course exercises.

Cancellation Policy
Cancellations received 4 weeks prior to the event will receive a refund of fees minus $150 cancellation fee. Cancellations received within 4 weeks of the event will receive a refund of fees minus $300. There will be no cancellations on or after the start date of the training.


الترويج والتسويق

الترويج
يعتبر الترويج العنصر الثالث في المزيج الترويجي ويعرف بأنه التنسيق بين جهود البائع في إقامة منافذ للمعلومات وفى تسهيل بيع السلعة أو الخدمة أو في قبول فكرة معينه. 
كما أن الترويج يساعد ويساهم على حل مشكلة جهل المستهلك بالمنتج وذلك بتقديم المعلومات عن الشركة والسلعة والعلامة التجارية والأسعار ووفرة السلعة واستخدامات السلعة.  وكما انه يغرى المستهلك ويخلق حالة نفسيه معينه تجعله يقبل على المنتج.
بعد تجهيز السلعة وتضع لها سعر هل تعتقد ان الناس سوف يأتون جريا لك؟  من اجل تحقيق ذلك يجب أن تضع خطة ترويجية ويعتقد البعض أن الخطة الترويجية عبارة عن المبلغ المرصود لإنتاج إعلان، نعم إنها جزء من الخطة ولكن قد يتطلب منك أن تراعى النقاط التالية:
  • توصيف أو وضع قائمة بالطرق المختلفة للترويج التي سوف تستخدمها للخطة.
  • وضع سعر تقريبا للميزانية المستخدمة للترويج للسنة الواحدة.
  • وضح كيف تدعم الطرق الترويجية أهدافك التسويقية.
 
أساس الطرق الترويجية الفعالة
عندما تفكر في وضع أحسن استراتيجيات الترويج فانك يجب أن تضع في الاعتبار مايلى:
  • أبحاث تسويقية: وتتضمن دراسة الأشخاص المستهدفين ومن هم المنافسين في السوق والطرق التي يستخدمونها لجذب المستهلك. سوف تمنحك هذه الطريقة فكرة عن ما يعتقده المستهلك أهم شئ.
  • ابقي المستهلك في بالك: وهذا سوف يوفر لك المال والجهد والوقت في عدم استخدام ما ليس مناسب من طرق الترويج.  مثال على ذلك لن يفيدك الترويج في مجلة خاصة بالنساء إذا كنت تروج عن منتجات رجالية.
  • الإبداع: ابدع في طرق الترويج بأفكار غريبة وجديدة تجذب المستهلك.
ومن نقطة الإبداع أود أن أوضح نقطة مهمة جدا وقد تكون مؤلمه لكل عاشق لمجال التسويق وخصوصا الترويج، للأسف في عالمنا العربي نجد أن الأفكار محدودة ومكرره في تصميم الإعلانات كم منا شاهد إعلان مثلا عن مسحوق تنظيف ووجد أن الإعلانات وأفكارها متشابه بالرغم من اختلاف الماركة كان يبين النسيج وكيف يزيل المسحوق الأوساخ! أو أن يلجا إلى الطرق الرخيصة مثل أن يستخدم المر أه بصورة مبتذله ليجذب المستهلك.   كم سيكون رائع أن يبدع العرب في إعلاناتهم وبصدق وفي نفس الوقت يراعوا الدين والعادات والتقاليد.
 
طرق الترويج
هناك طرق كثيرة للترويج وكل طريقة لها كتاب كامل أو بالأحرى كتب متعددة ومن أهم الطرق ما يلي:
  1. منشورات(Marketing Collaterals)
قد تنتج وتوزع بعض المواد التالية ولكن تأكد من توفر جميع المعلومات المفيدة وفي نفس الوقت المختصرة عن المنتج ومنها:
·        بروشورات
·        رسائل إخبارية
·        نشرات إعلانية
·        ملصقات
 
  1. أنشطة ترويجية
·        الرعاية الرسمية لنشاط أو لحدث.  مثال على ذلك، رعاية بعض البنوك او شركات المشروبات الغازية لمباريات كرة القدم.
·        المشاركة في أنشطة اجتماعية.
·        الاشتراك في معارض.
·        هدايا مجانية مثل أقلام أو ميدالية.
·        كوبونات وعينات مجانية.
·        عقد مسابقات.
 
  1. التحدث للجمهور والمشاركة في المؤتمرات
التحدث في المؤتمرات أمام الجمهور يعطى انطباع بأنك أنت وشركتك في القيادة في هذا المجال. وقد يزيد من المبيعات.
 
  1. مطبوعات
مثل الرسائل الإخبارية والكتب والجرائد التجارية
 
  1. الإعلانات
·        الإعلان في جريدة أو مجلة
·        أيميل مباشر
·        إعلانات خارجية مثل لوحات الإعلان أو الإعلانات على الحافلات
·        إعلان إذاعي أو تلفازي
ومن نقطة الإعلان، أود أن أبين لكم نقاط في دراسة قد أجريتها منذ سنوات عن الإعلان وتأثيره على الأفراد. فقد تبين أن اغلب الإعلانات التجارية تميل إلى استخدام قيم ليست في ديننا ولا عاداتنا ومنها الكذب والغش والأغراء والكثير من الصفات السيئة والتي بدورها أثرت على الأفراد بشكل عام والأطفال بشكل خاص، فكم منا شاهد دعاية يقوم بها الطفل بالكذب على والديه ويقوم احد الوالدين بالتستر عليه ومساعدته بالكذب؟ هناك العديد منها.  وكم من رجل تلذذ برؤية أمراه تعلن عن منتج بشكل مغرى وبعدها نظر إلى زوجته باحتقار أو أهانها وقارن بينها وبين العارضة.
إلى متى يتم الترويج عن منتج باستخدام أساليب ملتوية وللأسف باتت ناجحة؟ أنا متأكدة لو أن المنتج للسلعة راعى الله والدين والعادات والتقاليد عند اختيار الإعلان والموافقة عليه، سينجح نجاح باهر.
نقطة أخيره وهى الاطاله، فلقد بينت الدراسة انه كلما كان الإعلان بسيط ومدته قصيرة كلما كان ناجح ولكن للأسف في عالمنا العربي نجد أن اغلب الإعلانات تحولت إلى فيلم سنمائى ممل!
 
 
د.المكان أو التوزيع (Place)
إن قنوات التوزيع ومسالك التوزيع تعتبر العنصر الرابع للمزيج التسويقي.  وسياستها هي اختيار أفضل منافذ التوزيع القادرة على إيصال المنتج للشريحة المستهدفة.
 
 
 
مسالك وقنوات التوزيع:
 
 
1.     الاتصال المباشر بالمستهلك
 
@__________________________________________@
منتج                                                                       مستهلك
 
هنا لا يوجد طرفي الاتصال بين منتج السلعة وبين مستهلك السلعة وهى تتلاءم مع صغار المنتجين بصفه عامه وكبارهم في ظروف معينه.
 
 
2.     الاتصال من خلال استخدام وسيط واحد
@__________________________________________@
منتج             (وكيل بالعمولة أو متجر تجزئه كبير)                      مستهلك
 

 
3.     الاتصال من خلال استخدام وسيطين
@____________@________________@____________@
منتج             تاجر جملة               تاجر تجزئة               مستهلك
 
وهى الأكثر شيوعا
 
 
4.     الاتصال من خلال أكثر من وسيطين
@____________@____________@______________@____________@
منتج             تاجر جملة      تاجر نصف جملة        تاجر تجزئة               مستهلك
 
تعتبر هذه الطريقة من الطرق الأفضل للمنتجات التي تنتج بكميات كبيرة
 
 
في مجال التسويق يفضل استخدام الطرق القصيرة مثل الأولي والثانية وذلك للمميزات العديدة ومنها:
1.     توفير تكلفة العمولات التي تحمل على تكلفة التسويق للوحدة المباعة.
2.     سرعة وصول المنتج إلى المشترى.
3.     تفادى المشاكل المترتبة على طول قناة التسوق.